תשובות לשאלות ולמיתוסים


מיתוס : כדי לרדת במשקל חייבים לאכול כל 3 שעות

תשובה : לא נכון . מחקרים אחרונים מראים שאכילה של 3 ארוחות ביום היא בהחלט מספקת ואף במקרים רבים עלולה לקדם יותר ירידה במשקל מאשר 6 ארוחות.  יש להתאים את מספר הארוחות בהתאם למטופל  לסגנון החיים שלו ולקצב וסגנון חילוף החומרים האישי שלו .

במידה ומשלבים ארוחות ביניים הם צריכות להיות קטנות יותר מהארוחות העיקריות ומוטב שיהיה זה פרי ולא יותר .

מיתוס - מי שאוהב לנשנש  מול הטלוויזיה מוטב שינשנש ירקות כמו גזר וקולרבי שהם גלי קלוריות במקום פיצוחים ועוגיות

תשובה : לא נכון. אכילה נשנשנית כשלעצמה היא אכילה שאינה מומלצת. זוהי אכילה שלא מצרכי רעב אלה מצרכים אחרים כמו שעמום , עייפות, מצבי רוח ועוד. אכילה כזו היא אכילה לא מודעת  ולא נשלטת , והטיפול הנכון בה הוא למצוא את הפתרון הנכון לבעיה האמתית  ולא להחליף באכילה נשנשנית אחרת.
סביר להניח שאדם שימשיך לנשנש פריכיות וירקות , בסופו של דבר ימאס לו והוא יחזור לנשנוש של המזונות  ה" פחות מומלצים" 


 מיתוס -  פחמימות משמינות יותר מחלבונים 

תשובה : לא מדויק . גרם חלבון וגרם פחמימה מספקים שניהם 4 קק"ל . יחד עם זאת פחמימות ( אורז פסטה לחם תפוח אדמה וכו') מתפרקות לסוכר .  אכילה מוגברת של פחמימות גורם לרמות סוכר גבוהות בדם ולכן להפרדה מוגברת של אינסולין שמטרתו להעביר את הסוכר מהדם לתאים. 
אינסולין הוא הורמון המעודד  בנית תאים ורעב ולכן הפרשה מוגברת שלו בעקבות אכילת כמויות גדולות של פחמימות  תעודד  השמנה .
כאשר רוצים לרדת במשקל יש לשלב בארוחה  כמות יותר גדולה של  חלבון ( דגים בשר מוצרי חלב וביצים) וירקות ופחות פחמימה ולהעדיף פחמימות מלאות המתפרקות לאט יותר לסוכר - מדגנים מלאים או קטניות
.


0
תפריט דף הבית